Miért éppen Bali? 3. rész

• 2018.03.25.
  • 6

Tanah Lot templom, Seminyak és Jimbaran öböl volt a következő napunk programja. Úgy gondoltam, ha már autót és sofőrt bérlünk, akkor használjuk ki az egész napot és járjuk végig az utunkba eső összes, számunkra érdekes helyet. Egy kis gasztro kitérőt is teszek azért itt, hiszen reggelire bevásároltunk friss gyümölcsökből, mert én speciel besokalltam a tojástól. Így trükközök, mivel a reggeli gyümölcsadag pár kocka dinnye, plusz a turmix, viszont találtunk natúr zabpelyhet, amire ráborítottam a gyümölcslevet, és még kockáztam bele frisset a fenti képen láthatóak közül. No para, mi sem tudtuk, hogy mi micsoda mikor megvettük, csak a pink sárkánygyümölcsöt ismertem. A sötét lila gömb alakú a mangosztán, belül úgy néz ki, mint a fokhagyma, viszont édes, lédús.A sárga gyümi a passió gyümölcs vagy más néven maracuja, otthon is kapni néha,  recept még a blogon is található vele. A zöld héjú pedig narancs, de az íze, mintha keresztezték volna a grapefruittal, a kinézete meg zöld citromra hajaz. Ő pedig itt a sárkánygyümölcs félbevágva. Ebből eddig én azt a fajtát ismertem, ami belül fehér, fekete pöttyökkel, de ez a lila szín mesés, édes, és könnyedén kikanalazható.Reggel fél 8-ra kértük az autót, ezért 7-re a reggelit és óramű pontossággal elő is állt mindkettő. Az útiterv felvázolása után, alkudozás következett a sofőrrel, azt ugyanis itt ér! A sofőrünk 800.000 rúpiát gondolt elkérni a teljes napos kirándulásért, ez kb. 16 ezer Ft, amit mi viszont soknak találtunk, pláne, hogy akkor még úgy volt, hogy még egy napra szükségünk lesz rá, így két napos “ákcijós” árra gyúrtuk és meg is állapodtunk 1100 rúpiában.Jó esetben egy óra lenne az út, de hatalmas dugó volt reggel, egy őrült, de mégis rendezett káoszban közlekednek. Motor, motor hátán, de el sem tudok képzelni balesetet, annyira vigyáznak egymásra. Motoron bármit elvisznek, fél erdőnyi növényzetet vagy éppen egy árusító bódét, de láttunk anyát, 3 gyerekével egy robogón. A dudát picit megpöccinti mindenki az előzésénél, de ez csak annyit jelez, hogy itt vagyok, jövök, figyelj rám és nem agresszív, menj a ….ba jelentéssel bír. Érdemes felfelé is nézni az utcákon, bámulatosan tudják elrendezni a villanykábeleket, ezt már Thaiföldön is megfigyeltem.Fél 10 után érkeztünk, mire a templomig becsattogtunk majdnem 10 volt, de mint kiderült, ez volt a számunkra legtökéletesebb időpont, azt is elárulom miért. A belépő kb. 600 Ft, nem egy nagy összeg azt gondolom ez sem, egy ilyen csoda megtekintéséért, persze a park területén azért még nyitva kell tartani a pénztárcákat. A templomhoz vezető úton az árusok akkor kezdtek kipakolni, tudtam, hogy visszafelé élesíteni kell az alkudozási technikánkat.Tanah Lot felkeresésével kapcsolatban az utazónak fontos eldöntenie mit is szeretne ott, ugyanis itt is az apály és a dagály befolyásolja, hogy mennyire lehet megközelíteni, bár a maga a templom nem látogatható. A kis szigetre csak apály idején lehet átsétálni, tehát kb. fél 11-ig vagy késő délután. A turista áradat általában este érkezik, hiszen gyönyörű a templom a naplementében, de iszonyú tömeg van és sorban állás az átjutásért, ahol az odalátogató megmoshatja az arcát egy édes vizű forrásban, majd áldást kap a turistákat ott fogadó két szerzetestől.Szóval a kérdés, hogy megér-e annyit a naplemente, hogy ezért szelfibotokkal kardozva elviseljünk még több 100 embert. Nekünk nem ért, ezért választottuk a reggeli időpontot, ami a dugó miatt 10 órára csúszott, viszont elkerültük ezáltal a kora reggeli turistákat, így pikk-pakk lent voltunk a sziget előtt. Már térdig ért a víz és az áramlat erős, összecsapnak így is a két oldalról érkező hullámok, de 1-1 segítő helyi emberke már pattant is oda mellénk és átvezettek minket.Tanah Lot jelentése föld a tengerben és ez Bali 7 tengerparti védő templomának egyike, mind közül a leghíresebb, a világörökség részét képezi.A sztori mögötte az, hogy állítólag a 15. században egy pap az utazása során megpihent itt egy sziklán, és úgy érezte, hogy a hely erős energiát sugároz, így megkérte a halászokat, hogy építsenek ide egy szentélyt. 50 méterre helyezkedik el a hatalmas szikla a parttól, a tetején a templommal, vele szemben a parton egy üregben pedig 2 kígyó védi meg a gonosztól a helyet. Őket meg is lehet simogatni egyébként. Erre mi is beneveztünk, természetesen illik adományt adni a bejáratnál, mint ahogy a szigeten az áldás után is.Szóval mikor megkaptuk az áldást, ami egyébként pár másodperc, néhány szem rizst nyomtak a homlokunkra, amit hagyni kell magától lepotyogni, illetve egy virágot tűztek a fülünk mögé. Azt hiszem jázmint, amiből itt rengeteg van. Engedélyt kaptunk egy fotóra és suhantunk vissza a szárazföldre. Tanah Lotnak egyébként tényleg jó energiái vannak, érezhető itt valami, amitől misztikussá válik az egész és magával ragad, nem érdemes kihagyni, ha erre jártok.