Hétvége Krk szigetén

• 2017.08.18.
  • 5

Azt szeretem Horvátországban, hogy akár egy hosszú hétvégére is megéri ide eljönni. Kora reggel elindulsz, ebédre, vagy legkésőbb délután ott vagy, és pihensz, napozol, úszkálsz két napig.
Bár az árak azt hiszem, egyre inkább kezdenek elszállni, még mindig ez az egyik legolcsóbb, és legkönnyebben elérhető tengerpart Magyarországról. Jártam már pár helyen, de jó ideje nem utaztam a szüleimmel együtt. Kisebb koromban is főleg csak pár napra, belföldi utakra indultunk el. Anyu sokat utazott fiatalabb korában, apukám viszont még soha nem látta a tengert. Tavaly ősszel megműtötték mindkét szemét, így most élesebben lát, mint én :D Azóta azzal viccelődik, hogy nem purcan ki addig, amíg nem látja meg a tenger színeit.
Azt gondoltam, miért ne mehetnénk el, csak pár napra? Foglaltam is egy szállást Krk városában a bookingon keresztül, amit később sajnos töröltek, a szállásadó hirtelen betegsége miatt. Így módosítani kellett a tervet, és egy Batomalj nevű kis faluban szálltunk meg, a Mujagic Apartmanban. Szinte utolsó pillanatban foglaltam le a két szobás, fürdős, konyhás apartmant. Egy éjszaka egy személynek kb. 7.000 Ft-ba került (ami szerintem főszezonban egyáltalán nem vészes). Az erkélyről csodás kilátás nyílt a hegyekre, sőt a távolban a tengert is láttuk. Éjjelente a hegy mögött bukkant fel a hold, és visszatükröződött a fénye a vízen, utolsó este pedig két hullócsillagot is észrevettünk. Közben birkák mászkáltak a hegyoldalon, ciripeltek a tücskök... olyan nyugodt volt minden.A szállásadó, Lejla egy imádnivaló, segítőkész, mosolygós nőci. Megmutatta, hol tudunk ingyenesen parkolni Baškán, a parthoz közel, vagy melyik szupermarketbe érdemes beszaladni friss péksütiért. Az apartman új szállás volt idén a bookingon, így kicsit aggódtam, ugyanis a foglaláskor (májusban) egy darab értékelés sem volt még róla. Engem nem különösebben zaklat fel egy szállás állapota, de a szüleim kényelme azért fontos volt (nem bírom viszont azokat, akik fröcsögnek az utazós Facebook csoportokban, hogy 200 méter helyett 400 méterre volt a kisbolt, nem volt mosogatószivacs, vagy pókháló volt az egyik sarokban... szerintem nem azért utazik az ember, hogy a szálláson dekkoljon). A Mujagic Apartmanra abszolút 10-est adnék minden szempontból.Egyébként Baška tengerpartjától annyira nem voltam elájulva. Természetesen gyönyörű tiszta volt a víz, semmi baj nem volt vele... Csak ez az iszonyatos tömeg. Kicsit bánom, hogy nem kerestük meg végül a kisebb öblöket (pl. az Oprna nevű strandot), de több mint egy órás lett volna az odaút, hiába csak 29 km-re volt tőlünk, ezért végül letettünk róla. Szerencsére vittem az óriás úszógumimat, így abban messzire el tudtam lebegni a tömegtől. Tudom, elmebetegül hangzik, de inkább az angol tengert választanám ismét :D Persze egy hétvégére tökéletes és üdítő Krk szigete is.Ami nagyon tetszett: Baška
"kastélya", ahová autóval is könnyen fel lehet jutni. Meseszép innen a kilátás a tengerre, a naplementét is érdemes itt megvárni. Hazafelé megálltunk Krk városában is (ahol eredetileg lett volna a szállásunk), ez már sokkal szebb, ódonabb, mint Baška. Szűk utcácskák, pasztell házikók, fehér zsalugáteres ablakok, nagyon hangulatos.Elrontotta az utunk végét, hogy hazafelé óriási dugóba keveredtünk. A kb. 30 kilométeres kis szigetről csaknem 4 órába telt kijutni (ennyi idő alatt már legalább a határhoz kellett volna érnünk). Így az eredetileg 7-7,5 órás útból több mint 13 óra lett. Nagyon szomorú voltam, mert soha nem ültünk még ennyit forgalmi dugóban araszolva, és bűntudatom lett, hogy az első tengerparti "családi nyaralás" így ért véget. De hát ezt senki nem láthatta előre.