Cornwall, és az angol nyár szépségei

• 2017.07.25.
  • 9

Ha te is hosszan elnyúló, puha homokos tengerpartról, hófehér hullámokról és türkiz vízről álmodozol, de utálod a tömeget, és nem feltétlenül vágysz 40 fokos kánikulára... akkor irány Cornwall. Meg fogsz lepődni, de a szélvédett strandokon már 25 fokos, napsütéses időben úgy fogod érezni magad, mint akármelyik mediterrán tengerparton. Ebben a bejegyzésben írok picit az időjárásról, és arról, hogy miket csináltunk, merre jártunk, és milyen finomságokat kóstoltunk meg a cornwalli utunk során.Tudom, hogy valószínűleg sokan nem hisznek majd nekem, amikor az időjárásról lelkendezek, és az angol nyár nem is való mindenkinek. Én viszont kimondottan megszerettem, és most furcsán érzem magam itthon a hőségben. Angliában egyrészt jobban megtanulod értékelni a napsütést és a meleget a bőrödön két nap eső és hideg pára után - másrészt sokkal kellemesebb feküdni a napon, sétálni a parton, vagy kirándulni a környéken, ha közben nem égeti a talpadat a forró homok, és nem folyik a seggedről is a víz. Már bocsánat... :DNyilván nem fogják tömegek az angol tengerpartot választani a görög, horvát, vagy olasz tenger helyett, de nem is kell. Cornwall pontosan így jó, ahogyan most van. Nem biztos, hogy ennyire vágytam volna ide, ha tipikus beach baros, napernyős turistaparadicsom lenne, amiből már rengeteget láttam. Cornwallban megvan az a furcsa érintetlenség, ami a legtöbb mediterrán tengerpartról már eltűnt (persze ott is lehet kis öblökre, és csendes, elhagyatottabb helyekre bukkanni, de sokkal nehezebb).Milyen időjárásra számíts hát, ha ide utazol? Előfordulhat, hogy 15 fok lesz, és zuhogó eső, persze. De az is előfordulhat, hogy 30 fok lesz és szikrázó napsütés. Ugyanúgy, ahogy egy balatoni nyaralás során is előfordulhat mindez (jártam már így). Sokan azt hiszik, hogy az angol nyár feltétlenül hideg és szomorkás, pedig egyáltalán nem. A 23 fokot is kánikulának érzed a védett öblökben, a meleg homokon. Az eső sem feltétlenül esik folyamatosan. A nyolc nap alatt, míg itt voltunk, egyszer kapott el minket egy pici, 10 perces zápor, és volt egy nap, amikor estefelé feljött a tengeri köd, és maradt másnapig. Ez elég lelombozó és kellemetlen tud lenni, ilyenkor valóban hideg van, és mindent nyirkosnak érzünk - viszont annál jobb, amikor a köd elvonul, és a természet megajándékoz egy káprázatos naplementével, cserébe a türelmedért.
Szóval az időjárás egyáltalán nem olyan rettenetes, mint ahogyan eleinte elképzeltem. A vízzel kapcsolatban viszont senkinek ne legyenek illúziói: az tényleg borzasztóan hideg :D Az itteni gyerkőcöket ez nem zavarja, pucéron rohannak bele a 15, maximum 18 fokos vízbe is, és órákon át benne játszanak. Eközben te pulcsiban és hosszú nadrágban cidrizel a parton, és erőfeszítésnek éled meg, hogy legalább a cipőd levetted és bokáig belesétáltál a Kelta-tengerbe :D Szerencsére szinte minden strandon lehet bérelni wetsuitot, amiben nem fogsz fázni a hideg vízben sem, úszás, szörfözés, sportolás közben.És miért pont Newquay? Igazság szerint nem is nagyon tudom. Azért is döntöttünk Newquay mellett, mert viszonylag központi helyen van, tehát Cornwall legszebb helyei könnyen megközelíthetőek innen, egyik irányban sincs távolabb semmi 1 óránál, amit meg szerettünk volna nézni (pl. Tintagel, vagy Porthcurno). Emellett közrejátszott a választásban az is, hogy itt találtam meg a számunkra legmegfelelőbb szállást a booking.com-on (továbbra is itt szoktam ugyanis szállásokat foglalni. Többször nézegettem már az Airbnb-t is, de a cornwalli szállások egyáltalán nem voltak olcsóbbak, mint bookingon, ráadásul a foglalás is több kötelezettséggel, macerával jár, mint az előbbinél, úgyhogy egy jó darabig még biztosan nem váltok.)Newquay strandjaiNewquay hosszan elnyúló tengerpartja miatt sok kisebb és nagyobb strand tartozik a városhoz. A mi kedvenceink a kisebbek lettek, de ezek főleg családi, magántulajdonban lévő strandok, így ott nem árt betartani pár szabályt.Tolcarne beachEz a part esett a legközelebb a szállásunkhoz, így ide jöttünk le a leggyakrabban, naplementét nézni, fotózni, vagy csak gyönyörködni a hullámokban. Szélvédett, kisebb strand, így szeles időben sem kell attól tartani, hogy fázni fogsz. Mivel családi strand, és szálláshelyek is vannak közvetlenül a parton, ezért nagyon szigorúak a korlátozások: nem lehet például alkoholt fogyasztani a parton, de ha jól emlékszem, ez annak a néhány strandnak az egyike is, ahová kutyusok sem jöhetnek. (A tengerpartok nagy része egyébként kutyabarát). Az alkoholfogyasztás tiltása egyébként nagyon érdekes volt, számunkra legalábbis. Mármint a nyári, tengerparti útjaink során eddig azt láttuk, hogy minden strandon isznak az emberek, koktéloznak, sörözgetnek, és valljuk be, mi is rendszeresen sört reggelizü