Bemutatkozik: DiningCity Országos Étterem Hét

  • 2017.11.07.
  • 8

Legújabb cikkünkben a DiningCity által megteremtett eseménysorozattal kapcsolatban kerekedtünk fel és indultunk el tapasztalatokat gyűjteni. A Mátrát szemeltük ki úti célként. Két okból is fontos volt, hogy ezt a régiót választottuk, mert általunk még kevésbé  volt ismert a gasztronómia területén, így elfogulatlanul tudtuk tesztelni a kiválasztott éttermeket. Továbbá, mert ez az ország egyik olyan vidéki körzete, amely viszonylag közel esik a fővároshoz és az ott élők kiemelt turisztikai övezetként kezelik. Az Országos Étterem Hét jó esélyt nyújtott számunkra, hogy megtapasztaljuk a vidéki és a budapesti éttermi életre milyen hatással vannak ezek a kiemelt rendezvények, milyen a fogadtatásuk a vendégek és a vendéglátók részéről. A választásunk során fontos volt, hogy egy prémium és egy középkategóriás étterem kínálatát is teszteljük. A Bori Mami és a 4 évszak – Palóc Bistorant nem okozott csalódást, és a különbségeket is jól érzékelhettük.

 

Ropogós sertés császár konfitált burgonyával, lencsével (Bori Mami)
 
A világháló és a virtuális közösségi terek elterjedésével az egyéni értékelések egyre inkább meghatározóvá válnak az élet minden területén. Vélemények alapján választunk ruhát, cipőt és dobozt, meg ezek alapján megyünk utazni és enni is. A technikai evolúciónk során mára egy magasabb lépcsőfokra léptünk, amely hatással van a fogyasztói szokásainkra. A mai modern világunkban csak azok maradhatnak talpon, akik követik és alkalmazkodnak a trendekhez, az új elvárásokhoz. Az éttermeknek gyakran nehéz lépést tartani a felgyorsult és kiéleződött versenyhelyzettel, ha nincs megfelelő marketing tevékenység a hátuk mögött. A DiningCity összegyűjti, városok szerint rendszerezi a partnereket, kategorizálja őket a konyha minősége és profilja szerint, ezáltal megkönnyítve a vendégeknek a választást és a foglalást. A franchise 1998 – ban indult el Hollandiából, ahol mára több mint 1 millió foglalást regisztráltak több mint 13 ezer étteremben. Az elképzelés annyira jól sikerült, hogy mára nyolc magas gasztrokultúrával rendelkező országban működik sikerrel. Ezek az országok Hollandia mellett a következők:
Magyarország
Ausztria
Belgium
Dél – Afrika
Kína
Olaszország
Hongkong
A DiningCity egy nemzetközi csoport, amely közös arculattal, marketingtevékenységgel és koncepcióval rendelkezik. A kevesebb néha több elvet követik, számukra a minőség az egyik legfontosabb szempont, mára már több Michelin csillagos étterem jelen van az oldalukon. Hazánkban 2010 – ben indult el a DiningCity.hu weboldalán, amelynek az volt a célkitűzése, hogy népszerűsítse a felső -, és középkategóriás éttermeket, kezdetben kizárólag Budapesten, ma már az egész országban.

4 évszak – Palóc Bistorant, Mátrafüred
Ahogy a DiningCity.hu, az Étterem Hét is az egységes koncepció elvét követi. A már nemzetközi téren is sikeres gasztro eseményt először 2011 – ben indították el itthon. Az elsőt kizárólag Budapesten rendezték meg, majd az igények növekedésének hatására országossá vált. A program lényege, hogy a vendégek ebben az egy hétben egy három fogásos menüt kóstolhassanak olyan éttermekben, ahol magasabb színvonalú kiszolgálással és gasztronómiával találkozhatnak. Ezzel lehetővé téve, hogy még többen megismerjék az ország és a saját régiójuk kiemelkedő vendéglátóit. A gasztronómiai rendezvényen a menü kategóriában szereplő éttermeknél a három fogás 3300 Ft személyenként, míg a prémium éttermekben 4900 Ft – ba kerül. De felmerül a kérdés, hogy mennyire éri ez meg az étteremnek, vagy a vendégnek?  Két személynek alapáron ez a többe kerülne egy normál napon, tehát a vendég biztos jól jár, de mit nyer az étterem? A legfontosabb, hogy visszajelzést kap a tevékenységéről egy szervezett felmérés keretében, amelyből építkezhet a jövőben. Az idei évben sikeres volt az Étterem Hét, kb. 26 ezer vendég vett részt rajta országszerte, a beérkezett 3100 vendégértékelések alapján már ki is választották az öt legjobb éttermet, illetve a különdíjat is. Az ötök fogásait az Étterem Hét Extra keretei között (november 13. – 19.) kóstolhatjuk meg.