Út a manavgati nagymecsethez

• 2017.03.03.
  • 6

A manavgati hajókirándulást a green travel szervezte. Első megállóként a manavgati vízesést néztük meg. Itt lehetőségünk volt kipróbálni a híres török ragacsos fagyit. Különlegessége hogy kecsketejből készül és mindemellett az orchidea szárából kinyert anyaggal dúsítják amitől kicsit olyan állaga lesz mint a rágónak. A fagyisok kivétel nélkül különféle bűvésztrükkök kíséretében szolgálják ki a vendégeket, érdemes a youtube-on rákeresni ha még nem hallottunk eddig róla.

Tevegelésre itt is volt lehetőség, ennek mint mindenhol elég jól megkérik az árát.

Majd ezt követően indultunk is a mecsethez. Gyönyörű építmény. Az Alanyai élménybeszámolómban már említettem, hogy bizonyos szabályok övezik a mecsetek látogatását. Megkülönböztetik a vallásos és nem vallásos látogatókat. Aki vallásos a mecsetbe lépés előtt először meg kell mosakodnia. Erre a célra került a mecset elé egy külön építmény ahol ezt a szertartást a hithű törökök el tudják végezni.

Majd ha ezzel megvagyunk mehetünk is a mecset bejárata felé. Csodás látvány tárul elénk a hatalmas épület láttán.

A bejáratnál szoknyák és török "bugyogók" találhatóak kendők társaságában. Ezt jórészt a turisták kedvéért helyezték el, hisz a hithű emberek eleve úgy készülnek a mecset látogatásra hogy annak megfelelő öltözékük van. Amit elvárnak, hogy a férfiak hosszú nadrágban és a vállukat fedő felső öltözékben jelenjenek meg. A nők részéről szintén a térd nem látszódhat ezért kell felvenni a szoknyát abban az esetben ha épp valaki short-ban jelenik meg, illetve a fejkendő használata pedig a fej és a vállak fedését szolgálja. A mecsetbe lépést kizárólag cipő nélkül lehet megtenni, és az sem mindegy melyik lábunkkal lépünk be előbb.

A szabályok nem túl szigorúak a turistákra nézve, így senkit nem zavartak ki aki netán nem vette fel a szoknyát és kilátszott a térde, legyen szó akár nőről vagy férfiról. Az épület belmagassága, a díszítés a hely magasztossága és tisztasága lenyűgöző volt.

A mecset látogatását követően hajóra szálltunk és elindultunk a tenger felé a manavgat folyón. Rendkívül csendes sétahajókázásra kell számítani és elég nagy forgalomra hisz több utazási iroda is szervez hajó utakat a térségbe.

A hajóról látható a mecset is, illetve útközben sok érdekességet láthattunk. Volt a napozó teknősöktől kezdve, a halászokon át a tehenekig és a kiszáradt hajóromokig minden.

A hajón all inclusive ital fogyasztás és ebéd is volt. A fotó már nem a legszebb az étekről, mert későn jutott eszembe a fotózás, de egy ízletes egész farkassügér volt a menü, salátával és paradicsomos bulgur körettel.
A hajóút a tengernél ért véget. Egy szép homokfövenyes részen aztán strandolhattunk, kóstolhattunk gözlemét és gyönyörködhettünk a csodás tájban a visszaindulásig.

Nagyszerű és jól megszervezett kirándulás volt szuper élményekkel.