A tökéletes mininyaralás: Hercegasszony Birtok " beköltözhetünk?

• 2017.07.31.
  • 4

Mi a tökéletes mininyaralás képlete? Gyorsan elmondom: gyönyörű hely+sok pihenés+finom ételek+jó társaság. A társaság tökéletes volt, hárman mentünk, így ez előre garantált volt:), de az összes többi már nem rajtunk múlott. Mezőtúron töltöttünk két éjszakát a Hercegasszony Birtokon, ahol annyira klappolt minden egyéb a fenti képletből, hogy tényleg tökéletes volt az egész.Már akkor jó volt, amikor még oda sem értünk:) De komolyan. Amikor közvetlenül a cél előtt kompra szálltunk, igazi kis időutazás lett a kirándulásból. Egészen kicsi gyerekként ugyanis pont ugyanilyen kis komppal keltünk át a Tiszán, amikor a nagyszüleimnél nyaraltunk Gergelyiugornya mellett, és már rég el is feledkeztem róla, csak most, amikor újra ott volt előttem, akkor ugrott be, hogy milyen jó móka is ez. Onnan pedig már csak pár km volt a Birtok, ami minden várakozásunkat felülmúlta.Egy csodaszép park gyönyörű épületekkel, és olyan az egész, mintha azzal, hogy beléptél a kapun, egy külön kis világba csöppennél.  Több épület van a Birtok területén: a főépületben a földszinten van az étterem, egy nagyon klassz kis teraszrésszel, és az emeleten néhány szobával. Egy másik épület – ebben voltunk mi – szobákkal, apartmanokkal, és egy harmadik épület, ahol a wellness részleg található. Mi egy szuper jól felszerelt apartmant kaptunk, ahova akár hetekre is szívesen beköltöznék.Maga a szálloda egyébként a Körös Túrtői holtágának partján van, és nevét Habsburg Albrect főherceg feleségéről kapta. 1931-ben ugyanis a főherceg ajándékba adta jegyesének, Lelbach Irénnek a birtokot, ahol egy 19. század második felében épült kastély állt. Miután elváltak, a hercegasszony itt élt tavasztól őszig, és az ő irányítása alatt vált igazi kis paradicsommá a kastély és parkja. Előkelő arató bálokat és táncos mulatságokat tartottak a kastélyban, de sajnos a második világháború után évtizedekig leharcolt állapotban állt az épület, és csak 2010 után kezdték meg a felújítást.Sok mindent lehetne írni a Hercegasszony Birtokról, de akárhányszor kezdek bele, mindig az az első gondolatom, hogy ez az a hely, ahol tényleg mindenre gondoltak. Már a 0. percben kiderült, egyből a bejárat mellett ott sorakozott ugyanis két kis tekerős gokart, amivel Brúnót (csakúgy mint minden más gyereket) azonnal le is vették a lábáról. Egyszerű, mégis olyan jó ötlet: a Birtok területe elég nagy, így van hely bőven “száguldozni”, úgy, hogy közben teljes biztonságban vannak a kicsik, mert autók ide már nem jönnek be. És akkor ez még csak egy dolog.A csodás wellness részlegben is van minden, ami kell: medence, jakuzzi, szauna, napozóágyak, bár, kiülős asztalok – még a szobádig is alig akarsz visszamenni….de tényleg. Brúnó is annyira élvezte, hogy már mennem kellett értük, hogy jöjjenek készülődni, mert lemaradunk a vacsoráról.Aztán ott a stég, a holtág, és amikor eszedbe jut, hogy milyen jó lenne itt evezni egyet, akkor persze kiderül, hogy van itt pár kenu/kajak is, és a ráadás, a két szuper vízibicikli, ami már tényleg olyan bónusz, amitől a gyerekek visítozva rohangálnak örömükben:) Pedig akkor a játszótérről még nem is beszéltünk. Mert persze az is van, és mindez olyan jól elfér a Birtok területén, hogy soha sehol nincsenek sokan.A fenti képletből már csak egy valami hiányzik: a finom ételek. Pedig ha valamiről, akkor arról is muszáj szót ejteni. Az Iréne Bisztróban több fogást is végigkóstoltunk, és teljesen le voltunk nyűgözve. Fantasztikusan finom volt minden. Jó minőségű szezonális alapanyagokból nagyon ügyes, kreatív megoldásokkal szuper jó ételek készülnek. Roppant figyelmes a személyzet – nemcsak az étteremben, hanem az egész szállodában is – hibátlan a tálalás, az időzítés, tényleg szinte páratlan szállodai gasztroélmény volt. Ilyen színvonalú ételekkel magyar hotelekben még nem találkoztunk.Nem is tudom, mit emeljek ki: a sonkával tálalt sárgadinnyelevestől a borsó-csirke-kókuszchips modern megoldásán át a szuper finom Hercegasszony almás pitéjéig – isteni finom volt minden, napokig tudtunk volna még ott vacsorázgatni:) És ha már itt tartunk, reggelizgetni is. A választható meleg reggeliket is bármikor elfogadnám: itt ugyanis nincsenek 100 adagos rántották, mindent egyesével, rendelésre készítenek el, így még a látszólag egyszerű sajtos-sonkás bundás kenyér is gyönyörű, már-már elegáns reggelivé vált.Bár mi nem próbáltuk, de láttuk, hogy van lehetőség arra is, hogy kint, a stégen terítsenek meg egy gyertyafényes vacsorára, és egyáltalán nem csodálkoznék, ha egy-egy ilyen vacsora lánykéréssel végződne. És ha engem itt kérnének meg, biztos, hogy az esküvőmet is itt tartanám:)Elegáns , de mégis családias, barátságos hely a Hercegasszony Birtok, ahova bármikor azonnal visszamennénk.  Gasztrománoknak is tökéletes célpont – ha jól tudom, a Bisztró bárki számára látogatható – és kisgyerekes családoknak is nagyon-nagyon ajánlom, tényleg nagyon jól ki lehet itt kapcsolódni.5400 Mezőtúr Hercegasszony útja 1.Tel.: +36 56 200 166E-mail: info@her