Románia/Erdély összefoglaló: 2200 km-rel ezelőtt

  • 2019.11.02.
  • 6


2200 km-rel ezelőtt szinte nyár volt. Mohács → M6 → M0 → M3, és itt tömegbaleset miatt sok órás dugó. 2200 km-rel ezelőtt még sosem sétálgattam autópályán. 2200 km-rel ezelőtt még sosem jártam Debrecenben.1. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt a magyar időzónában voltam. 2200 km-rel ezelőtt még sosem jártam másik időzónában. És keletre sem, Romániában sem. Erdélyről is csak a tanulmányaim alapján tudtam ezt-azt.2. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt az alsós olvasókönyvből ismertem csak a Tordai-hasadék legendáját, és csak fotón láttam a képződményt. Pedig ezt mindenkinek látnia kellene. Lélegzetelállítóan gyönyörű.3. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy ENNYI természeti csoda van Erdélyben. Hegyek, völgyek, cseppkő- és jégbarlangok, vízesések, és megannyi más. 2200 km-rel ezelőtt a lillafüredi volt a legnagyobb vízesés, amit láttam.4. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy Romániában/Erdélyben szinte mindenhol beszélnek magyarul, a boltok egy részében magyarul is feliratozzák az árukat, hogy a főutak minősége klasszisokkal jobb, mint nálunk (és nagyon sok mellékúté is), hogy az áfa kint 5% (!!!), az árak ugyanazok, mint itthon, a benziné is. Azzal ellentétben, amit a románokról hallottam korábban, nekem maximálisan pozitív a tapasztalatom. Jó, a vezetési stílusuk tényleg félelmetes.5. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt természetesen megnéztem az időjárás előrejelzést. Így pakoltam tavaszi, őszi, téli cuccot is. De azt nem gondoltam volna 2200 km-rel ezelőtt, hogy egy nap alatt tapasztalom meg mindhárom évszakot, és hogy 1310 m magasan is leszek, s hogy ott igazi havas, téli táj, karácsonyi hangulat fogad.6. nap
itt⏩ 2200 km-rel ezelőtt még nem tudtam, hogy szegényebb vagyok Erdély-élmény nélkül. 2200 km-rel ezelőtt már nem is emlékszem, mikor léptem úgy határt utoljára, amikor hosszú kilométeres sorokat kellett végigvárni az ellenőrzésig. Ennyi autót és járművet határátkelőnél, mint most Nagylaknál már irtó régen láttam. De simán ment minden és viszonylag gyorsan is.
Székelyjó → Nagyvárad → Arad → A3 → Nagylak (időzóna ugrás) → M43 → M5 → 55 → M6 → Mohács.