Újra Törökországban

• 2017.08.25.
  • 8

Tavaly olyan jól éreztük magunkat, hogy idén ismét Törökországba mentünk nyaralni. Most hármasban utaztunk édesanyámmal együtt. Nehéz időszakon ment keresztül édesapám elvesztése után, úgy gondoltuk, ráfér egy kis pihenés, kikapcsolódás. Plusz soha nem járt tengerparton, repülővel sem repült még, így számára tele volt új élményekkel a nyaralás.

Júniusban voltunk, még előszezonban, jobb is volt így, nem szenvedtünk a nagy hőségtől. Ugyanoda tértünk vissza, mint tavaly, Side mellé egy üdülővároskába, Evrensekibe, csak most egy másik hotelbe. Annyira megismertük már a várost, hogy otthonosan mozogtunk a környéken, a hotelek között, a parton és a bazársorokon is. Úgy használtuk a dolmust (helyi busz, olcsó és gyors közlekedési forma a városok között), mint a helyiek.

Megint átugrottunk Sidébe, hogy megmutassuk anyunak az óváros romjait, és az igazi sidei bazárt. Nekem már sokadjára kicsit fárasztóak voltak a túl nyomulós kereskedők, akik szinte betolják a turistákat a boltjaikba, de azért sokszor megnevettetek. Egy jó tanács: aki bazározni megy, már az elején mondja el, honnan jött, mert a magyaroknak jóval kedvezőbb árról indul az alkudozás, mint mondjuk egy német vagy angol turistának. :)

A törököket továbbra is nagyon bírjuk, nagyon kedvesek és barátságosak, szeretik a magyarokat, olyannyira, hogy néha kérdés nélkül képesek megölelgetni az embert. A nőket imádják a török férfiak, lépten-nyomon bókolnak, és képesek a párunk háta mögött (bár volt, akit a jelenléte sem zavart) udvarolni nekünk. Ha szingli nőként megyünk hozzájuk nyaralni, nem árt csak minden második szavukat elhinni. :)

Tavaly a mesés Aydinbey King's Palace volt egy hétig az otthonunk, most a szintén gyönyörű Side Royal Palace. Ez a hotel annyira szép, hogy már túlzás, ágaskodó hófehér lószobrok veszik körül a kupoláját a bejáratnál. Arany színű üvegliftek ingáznak a több mint kétezer szobával rendelkező szintek között, a recepció, a hall és az éttermek is olyan mesések, mint egy palotában. (Lent találtok a hotelről egy frissen felvett kisfilmet.)

Amellett, hogy egy hétig minden nap csak ettünk, napoztunk és fürödtünk, elmentünk egy hajókázásra is. Egy partihajóval futottunk ki az alanyai kikötőből. Először a hegyek mentén, a sziklák tövében hajóztunk, hogy megnézzük a várat, és a titokzatos kincses barlangokat. Többször ki is kötöttünk, és ki lehet úszni a hajóról, egyszer a közeli sziklás partra, ahol tengeri csiga házakat gyűjtöttünk, majd megebédeltünk a partnál kikötve.

A hajó nagyon menő volt. Három szintes, a középső emeleten a tánctérrel, felette a dj pulttal. Végig mentek a jobbnál jobb zenék, mi meg élveztük a kilátást és a korlátlan ellátást. Ebéd után kihajóztunk a nyílt tengerre, és indult a habparti. :) Két ágyúból fújták a habot, mi meg derékig, nyakig habban táncoltunk a hajó közepén. Utána a hajóról ugrálva lehetett lemosni magunkról a maradék habot, nagyon nagy élmény volt.

Egy másik napon parasailingeztünk. Aki nem tudná, ez ejtőernyőzés a tenger felett. Motorcsónakon felszerelnek minket biztosítókötelekkel egy ejtőernyőhöz, felengednek a magasba, és köröznek a part mellett, néha még a szárazföld felé is kireptetik az embereket. Mi csak a tenger felett repültünk, de nagyon szuper élmény, egyszer az életben mindenképp megéri kipróbálni. Olyan magasan voltunk, hogy elláttunk a messzi hegyekig, csodálatos volt a kilátás. Néha leengedtek minket, és megmártóztattak a tengerben is.

Szombat este az animátorok elvitték a fiatalokat Side menő szórakozóhelyére, a Karmába, természetesen mi is velük tartottunk. A hely dugig volt helyiekkel és turistákkal vegyesen, mégis volt elég helyünk. Minden társaságnak lefoglaltak egy asztalt, ami körül egész éjszaka táncolhattunk. Az animátorok egy része velünk bulizott, egy részük úgy állt ott, mint a testőrök, és vigyáztak ránk. Rengeteget táncoltunk, szuper buli volt.

Az ellátás az all inclusive-hoz hűen nagyon bőséges volt, a reggeli és a vacsora a főétteremben volt, ebédnél választani lehetett, hogy a hotelben vagy a tengerparti grillteraszon ebédelünk-e. Egy vacsorát ajándékba kaptunk a nemzetek éttermeiben. Külön kis éttermek voltak a hotelben, a francia, az olasz, és a helyi, török konyha finomságait lehetett megkóstolni. Mi a tradicionális török ízeket próbáltuk ki, rengeteg fogásos volt a vacsora,a desszerteket már csak kóstolgattuk.

A főétkezések mellett természetesen ott voltak megint a kis nasik, hol gofri, hol palacsinta, gyümölcsök, sütik, jégkrémek, koktélok korlátlanul. Én az étkezéseknél inkább az evéssel voltam elfoglalva, az Édest kértem meg, hogy készítsen pár képet és videót. Ő viszont nem lelkesedett nagyon az ötletért, így csak pár jobban sikerül fotót teszek fel. Nézzétek meg inkább a hotel hivatalos kisfilmjét, ami most került fel frissen augusztusban. Beszéljenek helyettem azok a képek, így talán jobban el is tudjátok képzelni, amiket meséltem nektek. :)

Ha tetszett, megtalálsz a Facebookon is.