Étkezés a franciáknál és németeknél

• 2014.05.10.
  • 6

Párizsi utazásunk alkalmával félpanziós ellátást kaptunk. Mivel az oda- és visszaúton is megszálltunk Hemsbachban, ezért a német konyhába is belekóstoltunk picit.
Eredetileg a csomagban csak reggeli van, de ezt ki lehet egészíteni vacsorával külön díj ellenében. Mivel nem ismertük a helyi viszonyokat, gondoltuk, befizetünk a vacsorára. Mint utóbb kiderült, mindkét szálláshely mellett van bolt. Ha időben (19-21 h) visszaérkezünk a kirándulásokról, akkor még ott is tudunk vásárolni. Vagy választhatjuk azt az opciót is, amit egy 5 fős társaság a csapatunkból, hogy egy kisebb konyhát elszállíttatunk a busz aljában. Viszont ilyenkor vállalni kell annak a kockázatát, hogy a vízforralóval megégetjük egy a forralótól távol eső részünket... :)Úgy gondoltuk, hogy a vacsorapénzért sok finomságot fogunk kapni. Azt elmondhatom, hogy minden nap 3 fogásos menünk volt. Azt viszont már kevésbé, hogy nagy betekintést kaptam a francia konyha rejtelmeibe. :( Pedig ezt vártam! És még rajtam kívül sokan mások. De a franciák azt hitték, hogy mi magyarok náluk is az otthoni kajákra vágyunk. Persze, ugyanúgy nem tudták ízesíteni, de kaptunk paprikás csirke hasonmást és pörköltet is. :) Már csak a töltött káposzta hiányzott a palettáról.
Az ismerős ételek mellett azért készítettek hagymalevest és almatortát is. :) Utóbbi volt a legjobb desszert. Meg egyszer kaptunk egy nagyon finom salátát, ami pedig a legjobb előétel volt.Azért a németek nem feltétlenül magyaros kajákkal akartak etetni minket. A 2. vacsorájuk nagyon is jó volt. :)Reggelire pedig a szokásos dolgokat kaptuk mindkét helyen. Pl.: felvágott, péksütemény, lekvár, vaj, joghurt, sajt stb. A franciáknál nagyobb és finomabb volt a választék. Isteni volt a croissant (pedig én nem szeretem) és a vaj. :) Sajnos, azt nem reklámozták, hogy nekik mennyi sajtjuk van. Ugyanis trappistasajt-félét kaptunk csak. :(
Mint a fenti sorokból kiderül, a reggeli svédasztalos volt, a vacsora pedig menü minden este. Az ebédet mindenki ízlésének és pénztárcájának megfelelően oldotta meg. Illetve, amilyen lehetőségek adódtak. Egyszer sem volt ráérős ebédidőnk, hogy több fogásos menüre beüljünk az étterembe. Kisebb szabadidők voltak, amik alatt éppen lehetett szendvicset venni vagy valami más "apróságot".Mi készültünk itthon és vittünk szalámit, kolbászt, margarint, zöldségfélét. Kenyeret tudtunk venni a boltban, így az ezekből készült szendvicseket majszoltuk el. Persze kóstoltunk meg mi is ezt-azt, de azért nem estünk túlzásokba. Hazafele Ausztriában főtt ételt ettünk egy megállónál, de egyébként szendvicsféléket mindig.Őrületes árak vannak mindenhol! Én szinte majd' elsírtam magam, amikor megláttam, hogy mi mennyibe kerül. Lehet, hogy ez nem mindenkinek drága és lehet, hogy csak én vagyok nagyon spórolós. De akkor is. Végül azért mi is vettünk ugye pár finomságot, és nem bántuk meg.A szöveges felvezető után jöjjenek akkor a képek! Nem minden ételnek tudom a pontos nevét, mert sehol nem volt kiírva a vacsoráknál. De azért nagyjából beazonosítom őket. :)Vacsorához terítve NémetországbanHogy jobban csússzon a német vacsoraElső német leves: zöldségleves
Első német második: vadas marha (Volt, akinek 1 szelet jutott. Nekem még nőni kell. :))Első német desszert: tejberizs valami almalekvárral (Majdnem az ölünkbe borult. Ebből megint többet kaptam, mint más. :))Reggelihez terítve Németországban