Garda Gasztrotúra 1. rész – fókuszban a bioborászat és egy klasszikus olasz vacsora

• 2012.07.05.
  • 5

2012. június 20. / Tünde

A blogunk egy éves szülinapját az olasz Garda-tónál, egy szervezett gasztrotúrán ünnepeltük. Mindössze 3-4 napunk volt arra, hogy bejárjuk a Garda-tó környékének gasztronómiai csodáit (ugyanis az 5 napos kirándulásból közel 2 napot elvitt a buszos utazás), ezért nagyon hatékonynak kellett lennünk. A profi szervezésnek köszönhetően viszont sikerült kihozni belőle a maximumot, és fantasztikus gasztroélményekben volt részünk, melyben Kertész Mirjam és Segal Viktor voltak a segítségünkre.
Kóstolással egybekötött látogatáson vettünk részt művészi pezsgőgyártónál, bioborászatban, olívatermelőnél, parmezánkészítőnél, sonkaüzemben és könnyfakasztó szalámigyártónál, illetve egy méltán világhírű modenai balzsamecet gyártóhoz is bejutottunk. Jártunk Maranellóban a Ferrari Múzeumban, ahol néhányan egy zsír új Ferrari Californiát is meghajthattak. Ha már ott voltunk beugrottunk egy ferraris étterembe is. Ezeken túl megismerkedtünk néhány festői kisvárossal a Garda-tó partján, a tavon pedig speedboatoztunk egyet. Buszoztunk kalandos hegyi szerpentineken, az egyik végén megkóstoltunk egy tradicionális specialitást, a spiedot. Voltunk a helyi piacon és abba is bepillantottunk, hogyan mulatnak az olaszok. Főzőcskéztünk Viktorral és természetesen a közeli Michelin-csillagos éttermet sem hagytuk ki.